Group motion editing
集団キャラクターアニメーションの編集
https://www.youtube.com/watch?v=xxCFvzPkjUs
Animating a crowd of characters is an important problem in computer graphics. The latest techniques enable highly realistic group motions to be produced in feature animation films and video games. However, interactive methods have not emerged yet for editing the existing group motion of multiple characters. We present an approach to editing group motion as a whole while maintaining its neighborhood formation and individual moving trajectories in the original animation as much as possible. The user can deform a group motion by pinning or dragging individuals. Multiple group motions can be stitched or merged to form a longer or larger group motion while avoiding collisions. These editing operations rely on a novel graph structure, in which vertices represent positions of individuals at specific frames and edges encode neighborhood formations and moving trajectories. We employ a shape-manipulation technique to minimize the distortion of relative arrangements among adjacent vertices while editing the graph structure. The usefulness and flexibility of our approach is demonstrated through examples in which the user creates and edits complex crowd animations interactively using a collection of group motion clips.
多数のキャラクターをアニメートすることは、コンピュータグラフィックスにおいて重要な問題です。最新の技術により、長編アニメーション映画やビデオゲームで、非常にリアルなグループモーションを生み出すことができます。しかしながら、複数のキャラクタの既存のグループモーションを編集するためのインタラクティブな方法はまだ登場していない。オリジナルのアニメーションでその近傍の形成と個々の移動軌跡をできるだけ維持しながら、グループモーション全体を編集するためのアプローチを提示します。ユーザは、個人をピン留めまたはドラッグすることによってグループの動きを変形させることができます。衝突を避けながら、複数のグループモーションをステッチまたはマージして、より長いまたはより大きなグループモーションを形成することができます。これらの編集操作は新規のグラフ構造に依存しており、そこでは頂点は特定のフレームにおける個人の位置を表し、エッジは近隣の形成および移動軌跡を符号化する。グラフ構造を編集しながら、隣接する頂点間の相対的な配置の歪みを最小限に抑えるために、形状操作技術を使用します。このアプローチの有用性と柔軟性は、グループモーションクリップのコレクションを使用して対話的に複雑な群衆のアニメーションを作成および編集する例を通して実証されています。
@inproceedings{Kwon:2008:GME:1399504.1360679,
author = {Kwon, Taesoo and Lee, Kang Hoon and Lee, Jehee and Takahashi, Shigeo},
title = {Group Motion Editing},
booktitle = {ACM SIGGRAPH 2008 Papers},
series = {SIGGRAPH '08},
year = {2008},
isbn = {978-1-4503-0112-1},
location = {Los Angeles, California},
pages = {80:1--80:8},
articleno = {80},
numpages = {8},
doi = {10.1145/1399504.1360679},
acmid = {1360679},
publisher = {ACM},
address = {New York, NY, USA},
keywords = {character animation, crowd simulation, group motion editing, human motion},
}